Atelier de storytelling – 25 martie

By | 29 martie 2016

„Nişa noastră editorială e profunzimea, iar cititorii noştri sunt inteligenţi şi curioşi. Construim poveştile pe care le publicăm în aşa fel încât ele să stârnească, să edifice, să amuze. Credem că o revistă poate fi sinceră şi poate transmite emoţie.” – acestea sunt propozițiile care în urmă cu trei ani m-au determinat pe loc să îmi fac abonament la DoR. Ți-l recomand și ție, pentru doar 85 de lei, vine prin curier acasă sau la birou.

La sfârșitul lunii februarie am aflat că în 25 martie urma să existe în Brașov, la AgileHub Anticafe, un atelier de storytelling. Aș fi mers oricum, dar pentru că avea să fie susținut chiar de un reporter DoR, am luat decizia pe loc.

Mi-am dorit inițial să merg pentru a învăța să descriu și mai frumos poveștile din jurul fotografiilor pe care le încarc pe Instagram. Sunt însă sigur că „secretele” aflate îmi vor ajuta și în alte domenii de care sunt interesat. 

Cât mai pe scurt din ce am aflat:

  • Andrew Stanton – Storytelling is joketelling;
  • Tehnica „show, don’t tell” – atunci când le arăți/povestești ceva familiar, dar îi lași pe ceilalți să își imagineze povestea, să o decodeze singuri;
  • 6 word stories – trebuie să fii capabil să poți spune povești în câteva cuvinte înainte de a începe să scrii texte mai complexe; exemple:  „Mama l-a iubit mai mult pe tata.” sau „Semăn cu bunica mea. Amândouă uităm.”;
  • Kurt Vonnegut ne-a arătat câteva tipuri de povești care sunt foarte îndrăgite;
  • Povestea în general și ce întrebări să îți pui atunci când scrii una: „ce fac?”, „ce schimb?”, „cum schimb?”, „cine sunt cei pe care ii ajut?”, „de ce eu?”;
  • Pixar pitch – rețeta pe care o urmează fiecare film de la Pixar, începând cu Toy story: „a fost odată ca niciodată…(spațiul)”, „în fiecare zi…(status Quo, intriga)”, „într-o zi…”, „din cauza asta…”, „până când/în final”;
  • Putem folosi poveștile în comunicate de presă, pitch-uri pentru presă, newslettere, blog/site/Facebook; 
  • Sfaturi în relația cu presa;
  • Cuvinte care contează.

Mi-a plăcut foarte mult și îmi doresc foarte mult să ajung la una din conferințele The power of Storytelling. Nu mare mi-ar fi mirarea dacă se va întâmpla asta chiar în 2016.

  

One thought on “Atelier de storytelling – 25 martie

  1. Pingback: Digital PR – 29 martie | Tudor Crețu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *